OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tento film měl skvěle našlápnuto. Mohl to být první velký Marvelácký biják o antihrdinovi. Měl v popředí skvělého Toma Hardyho. Režiséra, který v Zombielandu dokázal smysluplně propojit komedii a zombie hororovou akci. Mohl vytvořit nový fenomén, podobně jako se to podařilo Netflixu s Punisherem. Nic z toho se však nestalo. Výsledek nemá charakter, nemá vtip a ani dobrou akci. O vše z toho se moc snaží, ale prostě ne. Nedaří se…
Proč je tomu tak? Důvodů je hned několik. Film je velmi nekonzistentní v tom, jak působí. Velmi rychle přepíná mezi komedií, při které se nesmějete, akčními scénami, při kterých se nebavíte a které vás ničím novým neohromí a pasážemi, kde si lidi prostě jen tak povídají, avšak nemáte pocit, že by vám to nějak výrazně přiblížilo hlavního hrdinu. To samé vlastně platí i pro ústředního padoucha. Příběh Venoma dává prostor rozehrát temnou story, která půjde do hloubky postav, nikoliv jen povrchní průměrnou akční komedii, utopenou ve tmavých scénách.
Tou poslední částí film vlastně poměrně rozvlekle začíná. Sledujeme příběh reportéra, jeho přítelkyně a práce, který se k symbiontu dostane až někdy za první třetinou filmu. Pak nás čeká pár akčních scén, které nejsou v ničem novátorské, pár povídacích scén a samozřejmě závěrečný boss fight. Mezi to všechno jsou nadrobeny vtipy, u kterých vám je jasné, že se očekává, že byste se měli smát, ale nějak to prostě nejde. I když, možná je problém ve mě. Kino natřískané věkovým průměrem 20 let se smálo. A nahlas. Často jsem si říkal „proboha komu?“. Tak já nevím. Možná už jsem prostě jen starej. Já se prostě nebavil. Pochopil jsem, že se stal vtip, ale nedonutilo mě to k žádné reakci. Popravdě, mnohem větší řachanda byla u Hotelu Transylvania 3 nebo v prvních deseti minutách Spiderman: Homecomming.
Motivace postav i samotného VENOMa jsou vám záhadou. Totiž, abychom si rozuměli, vysvětleny jsou celkem polopatě, ale prostě jsou hrozně neuvěřitelné a banální. Odmítáte je vzít na milost. Je to ještě horší, než situace, kdy si Superman a Batman v nedávném průšvihu od DC řekli, že z nepřátel se stanou kamarádi z toho důvodu, že jejich matky mají stejné křestní jméno. Nedokážete se s nimi ztotožnit. Trochu to působí jako béčkový film, do kterého někdo napumpoval hrozně moc peněz, ale ani ty tu nejsou tak moc vidět. Grafické ztvárnění Venoma mi silně připomíná Raimiho Spider-mana 3, ale to už je bratru jedenáct let. VENOM bez hostitele vypadá stejně směšně, jako tehdy.
Potitulkové scény dávají naději, že Sony hodlá kolem Spider-mana vytvořit další multiversum. Po dnešku doufám, že si to ještě rozmyslí, protože … když dva dělají totéž, není to totéž. Do dneška jsem se celkem těšil na kresleného Spidermana, který měl poprvé na plátnech kin představit novou jeho novou inkarnaci – afro-latinského kluka Milese Moralese, kterého už nekomiksovému publiku představila aktuální hra MARVEL'S SPIDERMAN, nicméně … opravdu si po dnešku nejsem jist výsledkem.
Po všech stránkách průměrné a toporné dílo a promarněná šance.
4,5 / 10
From The Very Depths (2015)
Fallen Angels (2011)
Hell (2008)
Metal Black (2006)
Bitten (Live) (2002)
Resurrection (2000)
Cast In Stone (1997)
The Second Coming (Live) (1997)
The Waste Lands (1992)
Temples Of Ice (1991)
Prime Evil (1989)
Calm Before The Storm (1987)
Eine Kleine Nachtmusik (Live) (1986)
Possessed (1985)
At War With Satan (1984)
Black Metal (1982)
Welcome To Hell (1981)
Vydáno: 2018
USA, 2018, 112 min
Režie: Ruben Fleischer
Scénář: Scott Rosenberg, Jeff Pinkner, Kelly Marcel, Will Beall
Kamera: Matthew Libatique
Hudba: Ludwig Göransson
Hrají: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Jenny Slate, Woody Harrelson, Michelle Lee, Sope Aluko, Reid Scott, Scott Haze, Mac Brandt, Jane McNeill, Wayne Pére, Sam Medina, Martin Bats Bradford, DJames Jones, Ellen Gerstein, Ed Moy, James J. Fuertes
Producenti: Avi Arad, Amy Pascal, Matthew Tolmach
Střih: Alan Baumgarten, Maryann Brandon
Scénografie: Oliver Scholl
Kostýmy: Kelli Jones
Nebol to vacsi pruser ako Antman & Wasp
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.